Saturday, 3 November 2012

သဘာဝကေပးတဲ႔ ဗီတာမင္မ်ား

by nang kha yea  on 02.11.2012 


















 အခုေခတ္မွာ  ကိုယ္ခံအားေကာင္းေစတဲ့ ဗီတာမင္အားေဆး၊ အရိုးခိုင္မာေစတဲ့ ကယ္စီရမ္ အမ်ားၾကီးပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အားေဆးမလုိေအာင္ သဘာဝက ဖန္တီးထားၿပီးသားပါ။ အားေဆးေတြ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း သဘာ၀အစားအစာေတြကို မမီွပါဘူး။ လိုအပ္ေနတဲ့အာဟာရဓာတ္ေတြကို သဘာဝရဲ႕ ဘယ္အစားအစာေတြက ရႏိုင္တယ္ဆိုတာ ဆရာဝန္မဟုတ္ေပမဲ႕လည္း လူတိုင္းသိထား မွတ္ထားလို႕ရေအာင္ေနာ္။

 Vit A
အ၀ါေရာင္အသီးမ်ား (သရက္သီး၊ သေဘာၤသီး၊ ကန္စြန္းဥ၊ ေရႊဖရံုသီး၊ မုန္လာဥ၀ါ၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး)၊ ဆလတ္ရြက္၊ ဒန္႔သလြန္ရြက္၊ ဆူးပုတ္ရြက္၊ ဗူးညြန္႔၊ အသည္း၊ ေထာပတ္၊ ဥအႏွစ္။

Vit D
ငါးၾကီးဆီ၊ ငါး၊ ႏို႔၊ ေထာပတ္၊ ခ်ိစ္။

Vit E
အစိမ္းေရာင္ဟင္းရြက္မ်ား၊ ေနၾကာေစ့၊ ေျပာင္းဖူး၊ အခံြမာအသီးမ်ား၊ ဂ်ဳံ၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ဆီမ်ား (သံလြင္ဆီ)။

Vit K
အစိမ္းရင့္ေရာင္အရြက္မ်ား (ဟင္းႏုႏြယ္)၊ ေဂၚဖီ၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး၊ ပဲ၊  ဥအႏွစ္၊ အသည္း၊ ငပိ။

Vit C
ေရွာက္သီး၊ သံပရာသီး၊ စေတာ္ဘယ္ရီသီး၊ ခရမ္္းခ်ဥ္သီး၊ ေဂၚဖီစိမ္း၊ ဇီးၿဖဴသီး၊ ဖန္ခါးသီး၊ သရက္ဖူး၊ ေဇာင္းရမ္းသီး၊ မာလကာသီး၊ စပ်စ္သီး။

Vit B1 ( Thiamine )
ဆန္လံုးညိဳ၊ အသည္း၊ ေက်ာက္ကပ္၊ ၀က္သား၊ အခြံမာသီးမ်ား။

B2 ( Riboflavin )
ကလီစာမ်ား၊ ဥအႏွစ္၊ ပဲဇင္းငံု၊ ပဲေထာပတ္၊ တေဆး။

B3 ( Niacin )
တေဆး၊ အသား၊ ငါး၊ ပဲပိစပ္၊ အစိမ္းေရာင္ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား။

Vit B6 ( Pyridoxine )
တေဆး၊ ဂ်ဴံစပါး၊ ေၿပာင္း၊ အသည္း၊ ဥအႏွစ္၊ အစိမ္းေရာင္ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား၊ ငွက္ေပ်ာသီး။

Folic acid
အစိမ္းေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား၊  အသည္း၊ ေက်ာက္ကပ္။

Vit B12 ( Cobalamin )
အသီးအရြက္ေတြမွာ မပါ၀င္ပါ။ အသည္း၊ ေက်ာက္ကပ္၊ အသား၊ ႏို႔၊ ဥအမ်ဴိးမ်ဴိး စတဲ့ တိရိစာၦန္ထြက္ အစားအစာေတြမွာသာ ပါ၀င္ပါတယ္။

Vit B5 ( Pantothenic acid )
အစားအစာအမ်ားစုမွာ ပါ၀င္ပါတယ္္။ အသားေတြမွာ ပိုၿပီးၾကြယ္၀စြာ ပါ၀င္ပါတယ္။ ေကာက္ပဲသီးႏွံ၊ ပဲအမ်ဴိးမ်ဴိးမွာလည္း ၾကြယ္၀စြာပါ၀င္ပါတယ္။

Biotin
ေကာက္ပဲသီးႏွံ၊ အသည္း၊ ဥအႏွစ္၊ အသား၊ ငါး။

Calcium
ႏို႔၊ ခ်ိစ္၊ ဥႏွစ္၊ အခြံမာသီးမ်ား၊ ပဲ၊ ေဂၚဖီထုပ္၊ ပန္းေဂၚဖီ၊ ကညြတ္။

Magnesium
အစိ္မ္းေရာင္အသီးအရြက္မ်ား၊ ႏို႔၊ ဥအမ်ဴိးမ်ဴိး၊ သစ္သီးမ်ား။

Sodium
ဆား၊ ေပါင္မုန္႔၊ ခ်ိစ္၊ ပင္လယ္စာမ်ား၊ မုန္လာဥ၊ ပန္းေဂၚဖီ၊ ဟင္းႏုႏြယ္၊ အခံြမာသီးမ်ား၊ ဥအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ႏို႔။

Potassium
ၾကက္သား၊ အမဲအသည္း၊ ငွက္ေပ်ာသီး၊ လိေမၼာ္သီးေဖ်ာ္ရည္၊ နာနတ္သီး၊ အာလူး၊ ဗူး၊ ဖရံု၊ ဖရဲ။

Iron
အသား၊ ကလီစာ၊ ဥအႏွစ္၊ ငါး၊ အစိမ္းရင့္ေရာင္အရြက္မ်ား (ဟင္းႏုႏြယ္၊ ကန္စြန္းရြက္၊ ဗူးညြန္႔)။

Iodine
အိုင္အိုဒင္းဆား၊ ပင္လယ္ေရေမွာ္၊ ငါး။

Zinc
အသား၊ အသည္း၊ ဥအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ႏို႔၊ ကႏုကမာ၊ ႏွံစားသီးႏွံမ်ား။

အားလံုးလည္း ဗဟုသုတၾကယ္ဝ လို႕ေပ်ာ္ရြင္ခ်မ္းသာက်န္းမာပါေစေၾကာင္းဆုတာင္းရင္း........
popo(သဘာဝရဲ႕အားအင္)
source >>>http://natureenergycare.blogspot.com/2012/11/blog-post_3064.html#more


 

No comments:

Post a Comment